2022. jún. 6.

Kocsis László (1891-1973): Tavaly még szóltam

 

 

Tavaly még szóltam: fájdalmam betelt,

Elnyugtatom, mi kín, komor titok,

A csend takaróját teritem ágyamra,

Egy orvos jön és gyógyitani fog.

Elémtolják a régi pohárszéket,

Becéznek, mint elveszett vendéget.

Kis novicius ezüstfüstölőt ráz.

Szivárványt szőnek néma angyalok,

Bánatomat brokátba burkolják,

Sápadt ajkam többé nem fanyalog.

Délutánként tétlen téli telkek

Rácsos ablakomra nem meredeznek…

S ha néha a néma asszony visszajárna

S odaborulna ágyam vánkosára,

Én egy kandeláber hét mécse alatt

Föltárnék minden rejtett aranyat

És elmesélném, nincs más élet, csak ez,

Nincs bú, csak csend és édes titok…

Tavaly még szóltam: fájdalmam betelt

S egy orvos jön, ki gyógyitani fog.

 

Forrás: Dombóvári Hírlap 1. évf. 43. sz. 1917. okt. 21.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése