2022. jún. 6.

Ismeretlen szerző: Ima

  

Uram! Te láttad mikor bucsuzott

S láttad a könnyet két csodás szemén

Hallottad remegő bucsuszavát

S azt is tudod, hogy mit szenvedtem én.

 

Aztán láttad Őt elmenni messze…

Duló csatába véres harc közé –

S tudod mért borultam vérző szivvel

Egy féltve őrzött kis fénykép fölé.

 

S tudod bár én még Neked se mondtam

Mért oly borus néha tekintetem

Hogy azt a szöszke kékszemű fiut

Mily igaz, tiszta szivvel szeretem.

 

… Összekulcsolva láttad a kezem

Tudod kiért szállt a sok hő ima

Találjanak meghallgattatásra

Hadd valósuljon meg szivem álma.

 

Nem kérem Tőled az Ő szerelmét

Ha az elmulik vissza ugy sem jő

Nem kérek színes – boldog álmokat

S ne előttem álljon fényes jövő.

 

Az életéért könyörgök Uram!

Azért a meleg piros életért –

S hogy ne szünjön meg dobogni szive

Ott kinn a harcok véres mezején.

 

S hozd vissza – ha szive mást szeret is.

Nem megyek Hozzád panaszra Érte.

Ajkam éld’ni fog, ha Ő boldog lesz

De szivem belehal vérző sebébe. –

 

-        -        -        -        -        -        -

-        -        -        -        -        -        -

S meg fogok halni egy csendes alkonyon

Könnyel, szememen de mosollyal ajkamon.

 

Forrás: Dombóvári Hírlap 1. évf. 7. sz. 1917. febr. 11.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése