2022. jún. 6.

Austerlitz Viktor (1864-1944): A falu rossza

 

Nagyot iszom, mert lelkemet keserves bú bántja,

Kicsi lesz a dombóvári hires „Kakuk” csárda.

Felállok a rég elkopott ivó asztalára,

S elkiáltom „aki legény, álljon ki a gátra!”

 

Felgyüröm a csipkés szélü hétrét sipuj ingem

És a cigányt bandájával, ha huzza, leintem

Mert mulatni utoljára én akarok ma ott,

Hadd tudja meg ez a világ, hogy rózsám elhagyott.

 

S ha belém merészel kötni akárki legénye,

Tanácsolom, életével előbb számoljon le.

Az enyém már ugy sem ér egy pakfonból vert batkát,

Amióta más birja a rózsámat, a csalfát.

 

Csaplárosné, gyöngyvirágom, eszem a zuzáját,

Tartsa ide azt a pici, csókra termett száját.

Csak még egyszer hadd mulassak – tudja ugy mint régen,

Amikor még várt valaki, ott a faluvégen…

 

Áron csapos, bort hát ide, de csak a javából,

Hadd tudják meg, kik itt vannak, hogy nem vagyok fából.

Te meg cigány huzd rá nótám! búsan – keservesen,

Én kibirom… csak a szivem, az meg ne repedjen.

 

S ha meghasad, ne hullasson senki könnyet értem,

Miért nem adták azt a csalfát oda, mikor kértem.

Ha szerelmét hü szivemért elcserélte volna,

A temetőn majd egy uj sir nem állna a sorba…

 

Koporsómat ne kisérje senki e világon,

A siromnál fejfa helyett szomorufüz álljon.

Ne tudja meg soha senki, álmom hol pihenem,

Szegény szivem nyugodalmat legalább ott leljen…

 

Forrás: Dombóvári Hírlap 5. évf. 11. sz. 1921. márc. 13.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése