2022. jún. 6.

Árvai Pál: Üzenet

 

Te irsz

Mindennap másnak levelet,

Lásd, én ma is csak néked üzenek.

 

Kezem

Rólad mintázza kincseit,

Uj szerelem, uj barát nincsen itt.

 

Vagyok,

Ki voltam: szenvedő, szelid.

Szeretem ma is arany kezeid.

 

Vagyok

A bánat élő lárvája,

Kisded szerelmünk szegény árvája.

 

Ma is

A hóba neved rajzolom

S te győzöl bennem minden harcomon.

 

Te vagy

A csillag, ujuló remény,

Te hordozol a vágyak szekerén.

 

Én csak

Ballagok őszi utakon,

Válladra is az őszi bút rakom.

 

Én csak

Körötted járok, tipegek,

Mint félénk vándor, messzi kis beteg.

 

Olykor

Döbbenve feléd sikoltom:

Nincs életem, reményem, otthonom.

 

Otthon –

Hol vagy? de sokszor kérdezem

S utána nyujtom üres két kezem…

 

… S te irsz

Mindennap másnak levelet,

Lásd, én ma is csak néked üzenek.

 

Forrás: Dombóvári Hírlap 5. évf. 52. sz. 1921. dec. 25.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése