2022. jún. 6.

Ősz Iván (Mészáros Hugó 1892-1969): Ősz

 


Nyaram? Kis korcsma-asztal volt

Virágos terrasz szélen.

Vigadoztam mellette én

Tiz és egynehány éven,

Tiz és egynehány éven.

 

Néhány szál cigány hegedült.

Vagy a szivem talán csak?

Dudoltam hozzá valamit

A kóbor éjszakáknak,

A kóbor éjszakáknak.

 

Néha mosolygott rám a hold.

Néha eső csepergett.

Nótám, hol vidám nóta volt,

Hol keserven kesergett,

Hol keserven kesergett.

 

De utánam jött s rám talált

Az ősz: a hitves asszony.

Beszólt: ember, jöjj haza már!

És szót kellett fogadnom,

És szót kellett fogadnom.

 

Elindultam haza vele

Búsan, borongva, békén;

Szép szeretőm: az ifjuság

Ott sirt a terrasz szélén,

Ott sirt a terrasz szélén.

 

Ott sirt utánam csendesen,

Én visszanéztem rája.

Egy csókot küldtem még felé

S befordult a szobába,

Mint bünbánó apáca.

 

Forrás: Dombóvári Hírlap 5. évf. 39. sz. 1921. szept. 25.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése