2022. jún. 6.

Ősz Iván (Mészáros Hugó 1892-1969): Végzet

 

 
 

Falusi rét határtalan

Mezejében kis fűszál lettem.

Valaki esti bánatokkal

Szeliden lépeget felettem.

 

Úgy jár, mint hold a tó vizén,

Mint fák között az esti szellő.

Hiv magával a hervadásból

Új tavaszba a kis cipellő.

 

S én alatta meghajoltam.

Nincsen útam, óh, vissza már csak,

Szép lenne menni napkeletnek,

De én holtja leszek e nyárnak.

 

Holtja leszek lépteidnek.

Esti harangszó kondul messze.

Esti harmat, vagy könny rezg rajtam?

Miért jöttél csak requiemre?

 

Falusi rét határtalan

Mezejében kis fűszál lettem

S ki értem jöttél, kis cipellő,

Magam alattad eltemettem…

 

Keresem még, de sohasem,

Óh, sohasem fogsz észrevenni.

Tarka mezőn, pázsitos réten

Egy kis fűszál csak semmi… semmi…

 

Forrás: Dombóvári Hírlap 5. évf. 25. sz. 1921. jún. 19.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése