2022. jún. 6.

Tar Etelka: Október

  

Október ködös, álmos reggelén,

Régi emlékek lengenek felém…

 

Lármás gyermekhad siet iskolába,

Kezükben ábécé, palatábla.

 

Csillog a szemük, dobog a lábuk,

Versikét perget csicsergő szájuk.

 

Csak nézem őket s észre sem veszem,

Hogy ég a szemem s lassan könnyezem.

 

Rongyos ábécém, kis palatáblám,

Padlás zúgában gubbadnak árván.

 

A versikéket mind elfeledtem,

Óh hogy is hivták? Ki ült mellettem?

 

Iskolaudvar, vidám tizpercek,

Kis játékaink vaj hova lettek?!

 

Úgy van-e minden, ahogy volt régen?

Kacagó gyermekhad, óh mesélj nékem!

 

Iskola-ajtó tárul s becsattan,

Én régi vén diák kívül maradtam.

 

Tört palavessző az út porába,

Zsebembe rejtem, senki se lássa.

 

Tovább megyek, az élet int felém –

Október ködös, hűvös reggelén.

 

Forrás: Dombóvári Hírlap 5. évf. 43. sz. 1921. okt. 23.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése