2022. jún. 6.

Austerlitz Viktor (1864-1944): Zsuzsikám születésnapjára

  

Minden évben csókkal köszöntelek,

Ha felvirrad a születésnapod.

Ma üresen áll kis fehér szobád

Nélküled az oly rideg s elhagyott.

 

Pedig adósod vagyok kisleányom,

Amit lerónni e napon szoktam,

Gondolhatod, mit éreztem akkor,

Amint szobádba ma benyitottam.

 

Bár tárt karokkal léptem szobádba,

Nem volt senki, ki ölembe futott.

A csók, amit kis homlokodra szántam

Két könnycseppel az ajkamra fagyott.

 

Öreg vagyok, kevés már az időm,

Lerobotoltam már életem javát.

E napon mégis elfelejtek mindent,

Az örömtől megifjúl vén apád.

 

Fogadd lelkem, születésnapodra

E két fagyott atyai könnycseppet

És gondolatban viseld talizmánként

Mint legszebb ékszert – kis szived felett.

 

Forrás: Dombóvári Hírlap 6. évf. 7. sz. 1922. febr. 12.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése