2020. jan. 12.

Szűcs Dániel: A hazatért katona fia




Hoztál-e csörgő kardot, jó apám!
Hoztál-e énnekem?
“Hoztam törött lábat, meglőtt kezet
Hoztam, nézd gyermekem!”

Láttál-e tűzhányó hegyet,
Láttál-e jó apám?
Az iskolában már ezekről én
Sokat hallottam ám!

Apám! ha felnövök, huszár leszek,
Mentémen gomb ragyog,
Piros lovam nyargal s ágaskodik,
Kakas-tollam lobog.

Ha üstökös csillag hadat jelent,
Meghizlalom lovam,
Kiélesitem görbe kardomat,
Készen tartom magam.

A háboru, midőn kiüt; vigan
Lovamra pattanok,
Öreg huszárok közt kevélykedem,
Hogy én legény vagyok.

Mint a jancsár erősen harczolok,
Villog szép fegyverem, -
Annak, ki megsérté lábod, kezed,
Mindnek nyakát szegem!

Forrás: Hazánk 1. évf.  99. szám – Győr, 1847. Augustus 21-én, Szombaton

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése