2020. jan. 12.

Vecsey Sándor (1828-1888):Büntetés L….nak


 
Szebb vagy mint a szépség, hidd el,
Oh leány!
Szemeidnek pillantása
Éltető, mint éj után a
Reg-korány.

Homlokod derült egéről
Kedv mosolyg,
Béke mulat sima térén,
Mint az ég magas tetőjén
Szende hold. –

Bibor ajkad megnyilása
Üdvöt ád;
Hő szerelmem szent hitével,
Lelkem minden érzetével
Szűm imád…

Rózsa nyilik arczaidnak
Hó-szinén,
E virág varázs hatalma
Vagy, e rózsa foglya, rabja
Lettem én. –

- Összenéztünk – s ellopád a
Szivemet,
A bűnös te vagy, s miattad
Én szenvedjek, én busuljak
- Nem lehet. –

“A bűnös lakoljon” – mond a
Példa szó;
Bűnödért lakolni fogsz hát
S büntetést majd én szabok rád,
Kis bohó. - -

- Oh de isten, illy bűnössel
Mit tegyek?! - -
Adj egy csókot szép leányka
S tiszta szivből mondd utánna:
Értelek!’ - -

Forrás: Hazánk 1. évf.  54. szám – Győr, 1847. Majus 6-án, Csütörtökön

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése