2020. jan. 12.

Sárosy Gyula: Az éjszakázó




Gyakran szememre hányod részvevőleg:
Mért éjszakázok annyit, édesem?
És harmatot szórsz bus szemed mennyéből,
Mig én a holdat s csillagot lesem.

Ne dorgálj engem kétkedő szavakkal,
Rám mért gyanudra nincsen semmi ok;
Kérdezzed inkább, hogyha már enyém vagy,
Szerelmes én az éjbe mért vagyok?

Első szerelmem lángzó hajsugárral
Sorsomnak egykor ékes napja volt;
De jött az éj, egy sirnak fenekéről,
S az éjnek nincs más napja, mint a hold.

Te, mint a hold, hideg fénynyel ragyogva,
Tisztán futál felhőtlen utadon;
És hódolóid, mint megannyi csillag,
Büszkén lenézve függtek arczodon.

Hivém, hogy a sirt felderiti fényed,
Melly annyi szivet lángoltatni bir:
S lám csak nyugalmat kértem e kebelnek,
S annyit sem adtál nékem, mint egy sir!

Nekem sötét kell nappal is, - szivemnek
Mélyen borongó sötétsége nagy;
Oh ég! te tán koporsó, és te felhő
Az én gyászomnak barna rongya vagy?

Hadd éjszakázzak! én csak éjjel élek,
Az odvas fához hasonló vagyok:
Elszáradék, mert benső féreg őrölt, -
S az odvas törzs csak éjen-át ragyog.

Forrás: Hazánk 1. évf.  150. szám – Győr, 1847. December 18-án, Szombaton

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése