2020. jan. 12.

Sárosy Gyula: Találgatás




Azt beszélted a minap, leányka,
Hogy egy fához hasonlitok én,
Harmatoshoz napnak lementében,
Hervadóhoz már a lét delén.

Én pediglen azt mondám terólad,
Hogy patakhoz hasonlitanál,
Melly kiárad szivem gyökerére
És szivemnek gyakran bajt csinál.

Hej leányka! mindketten hibáztunk;
Mert te fának jobban illenél,
Az magától kapja koszoruit
S egy sziv rajta mindenik level.

Én pedig pataknak illem inkább,
Mellybe lombod szép virága hull
S habjai az elhullott virágot
Megragadják öntudatlanul.

Te patak csak akkor vagy leánykám,
Mikor a sors ugy bánik veled,
Hogy a mennyet minden csillagostul
Visszaadja tiszta kebeled.

Én fa lenni ekkor sem szeretnék:
Mert fa fenn az égben nem terem;
Hogy pedig szived mélyére jussak,
Igy lehetne csak reménylenem.

Forrás: Hazánk 1. évf.  72. szám – Győr, 1847. Junius 19-én, Szombaton

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése