2020. jan. 12.

Halka: Szerelem-emlékek




I.
Üdvözlegyetek vértanuk,
Kik Krisztusért s a szent hitért
Erős kebellel tűrtetek
S özönlétek hajdanta vért!

Elvérzett az én szivem is,
Oh mert hit és bálványola!
De bálványa kigúnyolá:
Ő csak nő s nem isten vala!

II.
Szerelmi vallomást
Től nékem, oh leány;
Pecsétléd esküvel
Szived szabad korán.

S oltár előtt kezed
Más kéznek adtad át,
Hangzék szent eskü el
Kis ajkid biborán.

Mondd, oh mondd, az eskü
Szivedből származott?
… Nem… ezt te nem tevéd,
A szűáldozatot!

De oh ha én hitem
Csalóka lenne tán!
Az égtől ugy boszut
Könyörgöm én reád!

Nem, én azt nem teszem.
Bibliát olvasok:
Nekem vigasztalást,
Neked bocsánatot:

Gyarlóságból tevéd,
Ha szegted esküdet:
Világon nő miatt
Lett az első eset.

Forrás: Hazánk 1. évf.  96. szám – Győr, 1847. Augustus 14-én, Szombaton

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése