2019. okt. 30.

Szabolcska Mihály: Ár ellen




Házunk födeléről
Hómező fehérlik,
Az én ablakomban
Nyári virág nyilik.
Nyári virág nyilik
Minden ablakomba..
Szerelmes vagyok egy
Halavány asszonyba!

Deresedő fejjel,
Fiatal szivemmel,
Első és utolsó
Igaz szerelemmel,
Mely egész küzdelmes
Pályám beragyogja:
Szerelmes vagyok egy
Halavány asszonyba.

Szerelmes, szerelmes
Két fehér arczába,
Búzavirág szinü
Szeme sugarába.
Tiszta szép lelkébe,
Sugaraz napomba:
Szerelmes vagyok egy
Halavány asszonyba!

Teli van a lelkem
Szerelmes dalával,
Ma le sem irható
Halk melódiákkal.
- Az én legszebb dalom
Sohse lesz elmondva, -
Szerelmes vagyok egy
Halavány asszonyba!

Ezt a szerelmet ma
Nem irhatom én le,
Nem adhatom magam
A világ nyelvére,
Nem szállhatok végkép
A divattal szembe:
Hogy szerelmes vagyok
A feleségembe!

Forrás: Kiskunhalasi Ujság I. évf. 26. sz. Kiskunhalas, 1904. deczember 25.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése