2019. dec. 1.

Ismeretlen szerző: Köszöntő



Ujváry István (1860-1927): Virágoskert


Havas hideg télben
A nagy erdőt jártam,
De nyíló virágot
Sehol sem találtam.

Csillogó dérköntös
Borul a nagy fákra,
Nyuszi meg a mókus
Útját lopva járja.

Alszik a patak is,
Nem suttog meséket,
Hótakaró fedi
A mezőt, a rétet.

Ugyan mit csináljak,
Virágot hol szedjek?
Jó anyámnak vinném,
A legislegszebbet.

Ahogy ott megálltam,
Szomoruan, árván,
Madárdal csendült meg
Havas nagy fa ágán.

- Jó anyád ünnepén
Virágot nem leltél?
A legszebbik kertben
Még nem is kerestél!

Szived kis kertjében
Mennyi szekfű, rózsa,
Mind hálavirágok,
Szakits gyorsan róla!

Le is szakitottam,
Bokrétába szedtem:
Neked nyílt, jó Anyám:
Mind, mind a szivemben!

Ezt a kicsi kertet
Jóságod ápolja:
Örömödre nyiljék
Minden kicsi bokra!

Forrás: Gyakorlati Pedagógia 2. évf. 3. sz. 1936.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése