2019. dec. 1.

Gróf István: Édesanyám


Ülő öregasszony - Szabados Jenő (1911-1942) festménye

Ezer vágytól voltam áldott,
bejártam a nagy világot
s mikor lábam belefáradt,
a sok ember-testvér közül
nem kinált fel senki ágyat…
csak az anyám…

Csalódtam is – elég sokat –
elátkoztam a sorsomat;
milliók lakják a földet,
cirógató meleg szóval
vigasztalni mégse jöttek…
csak az anyám…

Beteg voltam. Sirtam, nyögtem.
Már a halál állt mögöttem
s szomjam támadt egy csepp borra,
de kétezer millióból
nem akadt, ki ágyhoz hozza…
csak az anyám…

Nem tagadom, mért tagadnám,
öröm is ért néha napján;
de lelkemben ürmöt hagyott:
milliókból igaz szivvel
együtt velem nem kacagott…
csak az anyám…

Csak az anyám… mindig ez egy
óvott, ápolt és szeretett
s ez az asszony százszor áldott,
mert éretted millióknak
millió bünt megbocsátok;
Édesanyám!

Forrás: Gyakorlati Pedagógia 2. évf. 3. sz. 1936.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése