2019. dec. 1.

Szabolcska Mihály: Édesanyámnak




Az Úr Jézusnak
Tiszta, szent képe
Ugy áll még előttem,
Ahogy édes anyám
Szivembe bevéste.
A sirók, szenvedők
Gyöngyék pártfogója,
Mennyei szeretet
Sugárzik le róla.

Született szegényen,
Közénk valónak.
Szeretett, szenvedett
Példát adónak.
Az egész életét
Másnak osztogatta.
De a keresztfáját
Maga vonszolgatta,
- Meghalni rajta.

Hanem a halállal
Mégse lett vége,
Keresztje kivonult
S híd lett az égbe.
Oda szállt, onnan jár
Ma is e világba,
Hol annyi a szegény,
Az özvegy, az árva, -
- Aki Őtet várja.

Rám lelsz-e most, én rám,
Édes Megváltóm?
Elkerültem messze
A régi háztól.
Ó, mindegy nekem, ha
Rám nem is találnál,
Csak hagyd ott az áldást,
Amit nekem szántál:
- Az édesanyámnál!

Forrás: Gyakorlati pedagógia 4-5. sz.1939.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése