2019. dec. 1.

Számomra ismeretlen szerző: Október 6.




Mikor igy ősszel földre száll a dér,
A sok magyar seb mind panaszra kél…
Amerre nézünk, mindenütt sebek…
És vérző szivü, fáradt emberek.
Emitt keresztek roppant erdeje,
Amottan rablánc s könnyek tengere…

Mikor igy ősszel száz seb felszakad:
Igy sir az egyik: - Én vagyok ARAD!
Mártirok hamvát én őrizgetem
E meglopott, elárvult szigeten.
A lelküket én vigasztalom,
Deret teritő őszi hajnalon,
S igérem nékik, hogy még megvirrad,
Mert van még sok sziv, aki hű marad!
Igérem nékik új harcok zaját,
Trianont döntő győztes nagy csatát.
S igérem nékik, én, - a rab Arad,
Hogy ez a szent föld csak magyar marad!

… Mikor igy ősszel sok seb felsajog
S emlékezetünk lángja fellobog:
Igérjük mi is, ugy, mint rab Arad,
Hogy ez a szent föld a miénk marad!

Forrás: Gyakorlati pedagógia 7. sz.1939. szeptember

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése