2018. ápr. 21.

Oravecz Imre (1943-): Sziliomomo számadása az ó-esztendő végén




a termést betakarítottam,
a vetőmagnak valót kiválasztottam,
a házat megtapasztottam,
a ciszternát kitisztítottam,
az öntözőcsatornát megigazítottam,
a bőröket kicsereztem,
az agyagedényeket kiégettem,
a szerszámaimat megjavítottam,
a bocskoromat megfoltoztam,
a tüzifát haza hordtam,
a gyógynövényeket begyűjtöttem,
a feleségemet megajándékoztam,
a fiamat vadászni tanítottam,
a törvénynek engedelmeskedtem,
a tisztségviselőket tiszteltem,
a szertartásokon részt vettem,
a kegyhelyeket felkerestem,
a sastollakat összeszedtem,
az imavesszőket kiültettem,
a  k a c s i n á k k a l  beszélgettem,
a földet megérintettem,
a jót megcselekedtem,
a rosszat elvetettem,
az élet útján tovább mentem,

bizakodva tekintek az új esztendő elé

(Forrás: Élet és Irodalom, 1982. jan.1. 1. l.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése