2018. ápr. 21.

Ratkó József: Nyári napló




pillanat

Kék volt az ég és mozdulatlan;
kis szél ugrándozott a porban,
futott, ugrált előttem, és én
minduntalan belébotoltam.

aug. 2.

Magas az éjszakai ég,
hiába ágaskodom.
Csillagok lengnek. Lábujjhegyen
állok az udvaron.

kis csoda

Botot törtem az eperfáról -
dühösek itt a kutyák.
S patás, vékony bokájú lábként
lépkedett mellettem az ág.

fa

Féllábon áll a fa,
s inog, majdnem eldől a szélben,
minthogyha játszana.
Elvárja, hogy egy picit féltsem.

csigabiga

Nyúl fut az úton át
cikcakkban.
Villám botlik,
felpattan.

Csigabiga tapogat az
út mentén,
szarvacskáin
csillagfény.

tájkép

Kigyúl a szél s lobog,
nyár könnyű füstje száll.
Giccs volna így ez, de a réten
szakállas eső álldogál.

eső után

Megáll, fúj, rázogatja
magát egy lelkes kis bokor,
hogy szinte prüszköl! - száll a víz
bundaszagú ágairól.

forgószél

Farkába kapott és nyüszít
és pörög, pörög
maga körül veszettül, mint egy
játékos kutyakölök!

a szél

Bakot ugrik a bokrok hátán.
Nahát, hogy mit ki nem találna! -
csóválja nagy busa fejét
mosolyogva a nyárfa.

groteszk

Mindenhez van jogom,
hát játszom.
Föntről gyereknek, lentről
embernek látszom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése