2015. aug. 23.

Z. Kis Imre: Három kívánság




 (A korabeli helyesírás megtartásával!)

Hazám, kit most bilincsre vert a sors,
Ha roppant terhed alatt leomolsz:
Oh engedd azt a szerencsét nekem
Hogy úgy veled muljék el életem!

S ha széttörni igyekszel láncodat,
És tetté válik a szent akarat:
Engedd meg hogy kezem egy lánc-szemét
bilincsednek bármint törhesse szét!

S ha e tettben el nem vész életem,
Oh add meg azt dicső hazám nekem;
Ha dics sugárzza körül fejedet,
Hogy ekor én is veled víg legyek!

Forrás: Szines könyv. Díszemlény. Számos magyar írónő s író közreműködésével szerkesztve és a  magyar írói segélyegylet alaptőkéje gyarapítására kiadta Khern Ede. Ajánlva mélt. gróf Miczky-Tarnóczy Malvina úrhölgynek. Malvina, a költőnő arcképével. Brassó, 1861.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése