2015. aug. 23.

Eördögh Ernő: Armanarich




(A korabeli helyesírás megtartásával!)

I.
’Hontalan meghalni
Volna hát végzetem?...
Oh én ezt a földet
Mondhatlan szeretem!

Mint csillag a menyről
Le nem kivánkozik,
Innét nem vágyom, bár
Trónom ingadozik.

E földön születtem
Meghalni itt fogok;
Tündérhonban mások
Lehetnek boldogok:

De szivem’ e hontól
A mellyel összeforrt
El nem választhatja
A szilaj hunn-csoport!’-

II.
„Föl király, az égre!
Hazád elveszve már,
Néped széjjelsz7órva…
A hunn pusztítva jár.

Hol bölcsőd rengett, a
Földön nincsen helyed,
Birtokod nincs többé,
Fuss – mentsd meg éltedet!”

Igy a hirnök; s köny rezg
A királynak szemén:
’E honból megszökni?!...
Ah, nem futok, nem én!

Hazámmal halok meg!...’
S megnyitván szíverét:
A hon – mire vágyott –
Megadá nyughelyét.

Forrás: Szines könyv. Díszemlény. Számos magyar írónő s író közreműködésével szerkesztve és a  magyar írói segélyegylet alaptőkéje gyarapítására kiadta Khern Ede. Ajánlva mélt. gróf Miczky-Tarnóczy Malvina úrhölgynek. Malvina, a költőnő arcképével. Brassó, 1861.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése