2020. febr. 6.

Kendi Finály András: Kínaiak




ÚJ FELESÉG

Tegnap láttam. Szebb nálam
karcsúbb, édesebb.
Egész éjjel nem húnytam le szemem,
s többet gondoltam rá, mint jó urunkra.


KÍNAI KÖLTŐ

Mert lusta voltam világéletemben,
azért nem írok hosszú, szép meséket,
csak apró verseket.


REMETE

Minden ember és valamennyi isten
mind uralkodni akart rajtam.
Minden szavuk tanács, törvény, parancs volt.
Így hát – tehettem volna egyebet? –
halk szóval szólítottam a kutyámat,
s jöttem vele a nagy hegyek közé.


HOLDSUGÁR

Nyáréj volt és a puha égen
kényelmesen sétált a hold.
Beszélgettünk, az ablakot kitártuk,
s a holdsugár, ezüstsugárkisasszony
belibbent és az ajtónál megállt.
Fehér uszálya végigfolyt a padlón,
sápadt mosolya megcsillant a tükrön,
s a kis hivatlan éji vendég
végigtapintott mindent a szobában,
s kíváncsian figyelte, mit beszélünk.

Forrás: Új Idők XLVIII. évf. 50. sz. Bp., 1942. dec. 12.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése