2020. máj. 16.

Sirva irt levelem…

 

1.

Sirva irt levelem

Menj el, tekints(d) földem:

Szánja-é nemzetem

Siralmas életem?...

 

2.

Ha kérdik: mint vagyok,

Élek-é vagy halok?

- Mondd meg, hogy nyomorgok,

Minden nap csak sirok.

 

3.

Óhajtom házamat,

Én kedves anyámat,

Szerelmes hazámat,

Kedves barátimat.

 

4.

Mert sok esztendeje,

Hogy ellenség mérge

Hazámból kivete –

Szernyű nagy inségre.

 

4.

Idegen helyeken

Szokatlan földeken,

Az úton véletlen

Estem nagy inségben.

 

6.

Istállók porában

Nyughatatlankodtam,

Rongyos állapotban,

Gyakran koplalásban.

 

7.

Folynak nyavajáim,

Sürű könyhullásim,

Aradnak bánatim,

Naponkint kinaim.

 

8.

Istenem, Istenem!

Most is én nemzetem

Nem szána engemet…

te légy segítségem!

 

9.

Mindenütt ellenem

Támad ellenségem,

Szomjúhozza vérem, -

Isten reménségem!

 

10.

Hegyeken, völgyeken,

Falukon, útakon,

Erdőkön, mezőkön –

Nékem ellenségem…

 

Forrás:  A régi magyar költészet remekei – A legrégibb időktől Kisfaludy Károlyig 129. l. – Bp., 1903.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése