2016. okt. 22.

Bús Aladár: Szeretlek...




Szeretlek, és hogy ne szeretnélek?
Midőn bennünk egy a szív és lélek.
Szivem szive, lelkemnek lelke vagy,
Örömem, mindenem, hivem maradj.

A sors reám kemény csapást mére,
De isten szólt: Legyen ennek vége,
S vigasztaló angyalt küldött nekem,
Kit te benned magasztal énekem.

Nem ismerél, csak hallád ügyemet,
És megszántad nagy szenvedésemet,
Ne sajnálj már engem, boldog vagyok,
Szememben ím örömsugár ragyog.

Kezednek egy gyöngéd szoritása,
Szemednek egy szelid pillantása,
Egy mosolyod dicsőit engemet,
Fogadd örök forró szerelmemet.

Üres nekem a világ nélküled,
Nincs örömem, nincs vágyam kívüled,
Midőn isten téged nekem adott,
Már e földön mennyel jutalmazott.

Szeretlek, és hogy ne szeretnélek?
Midőn bennünk egy a sziv és lélek.
Szivem szive, lelkemnek lelke vagy,
Örömem, mindenem, hivem maradj.

Forrás: Hölgyfutár 12. sz. 1849. nov. 27. Bp.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése