2016. okt. 22.

Juraszek József: Az őszi szél és én





Olly bús melódiát
Sivít az őszi szél! –
Jó ismerőm e hang,
A fájdalom beszél.

Temetkezési dal
Ez egy halott felett,
Kiért az égből is
Olly sok könyű esett.

A dércsipés alatt
Haldoklik a virág,
Elveszti zöld szinét
Minden fa, minden ág;

E szín reményt jelent,
Elveszti ezt a föld!
Az ég azért könyez,
A szél azért üvölt.

Elhunytak nékem is
Legszebb reményeim,
Sirbolt hideg szívem,
Ben holtak: érzetim.

Tisztán, bizalmasan
Szerettem egykoron;
Ez érzelem helyén
Most jégvirág vagyon.

Gránit szobor gyanánt
Állt egykor szent hitem,
Eldőlt a büszke kő,
S most – romja mindenem.

Önzéstelen szívem
Reménye mennybe vitt. –
Tengerre szállt hajóm,
S meglelte szirtjeit.

Meglelte szirtjeit
S rongyokra tépetett,
Engem szigetre tett
A sors habágy helyett.

A dús sziget nekem
Bús börtönöm leve,
Nincs itt rokon-kebel,
Nincs itt, ki értene.

Azért is értem én,
Ha szól az őszi szél,
Mert hangja síri dal,
S hű mása bennem él.

Forrás: Hölgyfutár 1. sz. 1849. nov. 5. Bp.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése