2016. jan. 25.

Vitézi ének: A tegzes Ámor


1.
Nem hibáztál tegzes Ámor,
Nyilag érte szívemet,
Amit nem tehettél másszor,
Megkötöztél engemet.
Reménységem el-enyészett
Már örömest bódulok,
Néked áldoz a természet,
Én is csak ember vagyok.

2.
Senkinek nem voltam híve,
Ámbár nem esmértelek;
Igaz nem is volt ideje,
Hogy angyalnak véljelek.
Most először győzettettem
Most először szeretek
Egy angyalért dobog szívem,
Kit míg élek kedvelek.

3.
Szép alak! Vénus maga szült
Grátziák neveltenek,
Éjjelenként rózsákbólk észült
Ágyba ők fektetének;
Tested gyenge mint a harmat,
Termetedben nincs hiba,
Jó a lelked, áldott magzat
Nem fogsz te tsalni soha.

4.
Illik néked ha mosolyogsz
Illik, ha szomorkodol,
Szép vagy ha csendesen alszol
Szép ha panaszkodol,
Boldog óra, melly bilintsbe
Verte szabadságomat;
Neked adtam s ajánlottam
Hív hajlandóságomat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése