2016. jan. 25.

Vitézi ének: A Holdhoz






1.
Oh te szép Hold! melly csendesen
Mégy világoságoddal?
És szívemet vidámítod
Szépséges látásoddal;
Ki mindentől el-hagyatva
Itt nyugszom árnyékodban,
A szerelem habjai közt
Vidulok látásodra.

2.
Melly gyönyörűséges Csillag
Kísérleg téged nyomban!
És melly kellemetessen vagy
Véle együtt egy pontban!
Én magamban csak kinlódok
Látásodban egyedül
Vagyon minden bizodalmam,
Bár reménységem meg hül.

3.
Mert el hagyattatva vagyok
Szerelmemnek tzéllyától,
És örökre le tétetve
Szivem régi párjától
Oh te szép hold! álly mellettem
Légy egyedül vezérem!
Midőn illy- kép gyötrődtetem
Légy nekem seitségem.

4.
Oh álnok sziv! ki el hagytál
ámbár nem érdemlettem,
Tőled hamis és tsalárd sziv!
Még-is kinevettettem
Álnokságod tészen sírba,
És végzi életemet.
Midőn láttom kinnyaimban,
Végső veszed elmémet.

5.
Oh halál! hol jársz olly későn?
Ne keménykedj szivemen,
Mit vársz? Mit készülsz olly soká?
Szomorkodott lelkemen
Tégy egy tsapást, és végezd-ki
E világ kinnyaiból,
Hagy múljak ki már örökre
Halálos gondjaimból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése