2012. máj. 26.

Joszif Brodszkij: Instrukció megszomorítottaknak (1962. jún. 6.)

                        ”Nagyon boldogtalan ne légy, és
                          Legfőbb, ne titkolózz...”
                                                   A. A. Ahmatova

A buszra vártam Irkutszk városában,
a csapba falazott vizet vedeltem,
falni megzöldült hússaláta várt a
repülőtéri, éji étteremben.
A gép dörgése ébresztett fel végre,
s a rádióvalcerre táncot jártam,
majd kigurultam a repülőtérre,
s a földtől búsan elszakadt a lábam.
És már atlasz-felhő fölött repültem,
érezve: éppoly hontalan, mint régen,
s szajkóztam, míg a mélység felett függtem:
a feneketlen magány, az a lényem.
Nem érdemes a mártír-életet se
erőltetni keserű makacsságból.
Külhon, haza egyforma közel esnek,
mint zsákutcával szomszédos a távol.

(Ford.: Baka István)
(Forrás: Joszif Brodszkij: Új élet)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése