2012. máj. 26.

Csibertics (Szécsey) László: Nekem se kell más...



Höger, Rudolf Alfred (1877 -1928): Családi idill (1914.)

Nekem se kell más, mindig régi nóta,
Egy csöndes asztal, otthonsült cipó.
Egy csöndes otthon, jó szó, könnyű álom,
Szívből jött csókok – semmi dáridó.

Nekem se kell más, mindig régi nóta,
Csak otthon, zúgó, álmos kandalló;
Egy asszony, szőke, friss, fehér ruhájú
És gyermek, szöszke, csengve kacagó...

Nekem se kell más, mindig régi nóta,
Egy kéz simítsa fáradt fejemet,
Egy száj beszéljen csacska gagyogással
S meleg szobám legyen, ha este lett.

-    -    -    -  
Nekem se kell más, mindig régi nóta,
Csak asszony, szőke, lármás gyerekek...
-    -    -    -  
Kint vihar tépi ezt az éjszakát,
S a hulló jégtől ablakom remeg.

(Forrás: internet)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése