2021. nov. 13.

Dsida Jenő (1907-1938): A bölcsődal visszhangja

 

Dsida Jenő édesanyja - Csengeri Tóth Matild
 

Édesanyám!

Ezek az apró gyémántos dalok,

melyekbe egyszer majd belehalok,

nem az enyémek.

 

Édesanyám!

Tizennyolc éve, - hej emlékszel-é?

Te daloltad az én bölcsőm felé

utolsó szálig.

 

Édesanyám!

Te építettél szivemhez hidat: -

Megismered a Te dalaidat

ilyen messzeségből?

 

Édesanyám!

Rajtam vagyonod: hímzett palást

s én rajtam át kap szárnyas suhogást

te minden vágyad.

 

Édesanyám!

Ha szétrepültek mind-mind a dalok;

Hozzád repülnek fáklyás angyalok

Köszönő csókkal.

 

Édesanyám!

Én már nem vagyok semminek oka,

ne szégyenkezz vagy büszkélkedj soha,

soha miattam!

 

Édesanyám!

Szeresd nagyon az én verseimet!

Mind Tőled jön és mind Hozzád siet…

Sirdogálj rajtuk!...

 

Forrás: 123 vers a családról – Válogatta Mirk László – Kriterion Könyvkiadó, Kolozsvár

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése