2016. márc. 17.

Bilkei P. László: Júliához





Édes szelíd szép Júliám!
Én egyetlenem…
Te vagy az én boldogságom –
Te vagy mindenem.
Te vagy nekem mennyországom
Már itt e földön; -
Te vagy, amit lelkem óhajt
Az égi üdvöm…

Kedves szíved – bár nem enyém –
Mégis szeretem,
S szeretni fogom lelkemből
Míg tart életem.
Szívem minden dobbanását
Neked ajánlom,
Buzgó vérem vég-csöppét is
Érted áldozom.

Érezd te is imádott lény
E szent érzelmet!...,
Érezz ily üdv-érzelmet és
Add nekem szíved!
Tégy te engem azzá, mivé
Nem tett még senki:
Boldogítsd szívem, amit más
Nem tudott tenni.

Csak te vagy egyedül, aki
Boldogíthatod;
Örök üdvbe viheted föl
Mihelyt akarod…
Csak három szót kell mondanod
S én boldog leszek –
De szívedből – azt, hogy: „Holtig
Híven szeretlek!” -

Forrás: Szines könyv. Díszemlény. Számos magyar írónő s író közreműködésével szerkesztve és a  magyar írói segélyegylet alaptőkéje gyarapítására kiadta Khern Ede. Ajánlva mélt. gróf Miczky-Tarnóczy Malvina úrhölgynek. Malvina, a költőnő arcképével. Brassó, 1861.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése