2016. márc. 17.

ifj. Unghváry Gedeon: Paulina emlékkönyvébe





Hogyha kérdenéd: szeretlek-e én?
Mi az, mi szüntelen körödbe von?!
Nem lepetnél meg, ha megmondanám:
Szemérem lángja rózsa-arcodon.

Hogyha kérdenéd: tetszöl-e nekem?
És ha igen: miért szeretlek én?!
Ki ne szeretné a kis ibolyát
Viruló tavasz puha kebelén.

Hogyha kérdenéd: mi az, ami bánt?
És honnan ered az én bánatom?!
Hiszed-e talán, hogy megmondanám?
Oh én ezt neked meg nem mondhatom!

Kebledben lány egy nemes szív lakik
És örömkönnyben fürdik szép szemed;
Ne halljak én ott elhaló sóhajt,
Ne lássak én ott részvét-könnyeket; -

Ne tudjam én azt, hogy te résztvevő
Kebellel csüggesz árva sorsomon;
Ne tudjam én azt: te a fájdalom
Borúját hordod boldogságodon.

Forrás: Szines könyv. Díszemlény. Számos magyar írónő s író közreműködésével szerkesztve és a  magyar írói segélyegylet alaptőkéje gyarapítására kiadta Khern Ede. Ajánlva mélt. gróf Miczky-Tarnóczy Malvina úrhölgynek. Malvina, a költőnő arcképével. Brassó, 1861.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése