2020. jún. 20.

Pósa Lajosné (1867-1953): Kilenc cserép a virágom...



Kilenc cserép a virágom,
A virágos kis kertem...
Volt egyszer egy, nem is régen,
Az akácos faluvégen!
Szinte látom a nyílását,
Virúlását, mosolygását,
Hej de el is vesztettem!
Kilenc cserép a virágom,
A virágos kis kertem.

Kilenc cserép a virágom,
Egy kosárba belefér:
Összeborúl szelid fejük,
Olyan bágyadt a levelük!
Oly búsan néz mind az égre,
Harmat csillog a szemébe,
Egy kis napot esdve kér.
Kilenc cserép a virágom,
Egy kosárba bele fér.

Kilenc cserép a virágom,
Nekem egész kis világ!
Nehéz gondok sivatagán
Egy-egy sziget mind, valahány.
Bennök úgy elgyönyörködöm,
A bánatban egy kis öröm
Minden kicsi szál virág...
Kilenc cserép a virágom,
Nekem egész kis világ!

Forrás: Pósa Lajosné: Tövises utakon. Költemények. Budapest, 1911. Singer és Wolfner Könyvkereskedése

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése