2015. ápr. 28.

Faludi Ferenc: Tarka madár




Egy kis tarka madár víg kedvében
Szép gyümölcsös kertnek ment reptében.
Ha én tarka madár volnék,
Én is veled elrepülnék,
Tarka madár.

A kis tarka madár ott akadott,
Mert két lépvesszőcske közt ragadott.
Ha én tarka madár volnék,
Soha veled nem repülnék,
Tarka madár.

A kis tarka madárt kézre kapták,
Nem bántották, szépen ápolgatták.
Ha én tarka madár volnék,
Mégis veled elrepűlnék,
Tarka madár!

A kis tarka madárt, jaj, fogságba,
Szorosan bezárták kalitkába!
Ha én tarka madár volnék,
Soha veled nem repülnék.
Tarka madár!

A kis tarka madárt jól tartották,
Cukorfalatokkal meghizlalták,
Ha én tarka madár volnék,
Mégis veled elrepülnék,
Tarka madár!

A kis tarka madárt kifosztották
Tarka tollaibul, nyársra vonták.
Ha én tarka madár volnék,
Soha veled nem repülnék,
Tarka madár!

Forrás: KOSZORÚ – A magyar költészet tavaszi virágaiból – Összeállította Király György - Nyomtattatott Kner Izidor költségén és betűivel Gyomán, 1921.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése