2021. ápr. 28.

Finta Sándor (1889-1950): Itt az este!



Olyan végtelen nehéz volt ez a nap,

Az utcákon csak szállt, csak szállt a port,

Én meg futottam, küzdtem a kenyérért,

Nem is tudom már, merre, hol.

 

Csak ülök, ülök itt az asztalomnál,

Előttem tesped szegény vacsorám,

Ottkinn most mennek mohón a népek

Mulatni, élni szaporán.

 

Kicsinyre szorul össze körülöttem,

Szegény tanyámnak négy fehér fala,

Megbujok közte, mint az üldözöttek

Erőtlen, gyönge apraja.

 

Oly nagynak érzek odakinn most mindent

S olyan kicsinynek látom magamat,

Hogy szinte félek, reszketek ijedten,

Valami hátha elragad.

 

Valami hátha elvisz messze, messze,

Valami hátha szárnyra, szárnyra kap.

Valami hátha kiszakad belőlem…

Valami dacos gondolat.

 

Forrás: Élet 2. évf. 2. kötet, Bp. Stephaneum Nyomda R. T. 1910. júl. 24.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése