2021. ápr. 28.

Szalay Mátyás (1889-1957): Péter

 

Mögötte vak éj,

Fölötte az ég egy csillaga reszket…

Előtte a Város ködbe borultan…

Magához ölelve faragott fakeresztet,

Megy az apostol – sziveszorultan.

 

Ős Róma fölött

Sikong az Enyészet, huhog a Halál…

Az Ember sírgödre előtt

Szeretettel az Élet apostola áll:

Szibarita-világ nem ijeszti el őt.

 

„Vagyok az Úr apostola, népek!

Az utam tövises, mint uramé volt,

Királyom koronája töviskoszorú,

Jogara a nádszál és szomorú

Bíborja a vérfolt.

 

Vagyok az igazság kősziklatalapja,

Fölülérek a halál erején!

Fekete sírból támasztom az Embert…

Ne féljetek népek, nem vesztek el, nem, mert

Az élet apostola, az vagyok én.”

 

Forrás: Élet 2. évf. 2. kötet, Bp. Stephaneum Nyomda R. T. 1910. júl. 3.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése