2020. jan. 25.

Balogh István: Csókollak…



- Csókollak sokszor,
Türjetek, míg este
Munkám gyümölcse
Meg leszen keresve…
Mikor megesszük
A darab kenyeret,
melyet éhezve
Fájón kerestetek;
Amelyet hoztam,
S amelyért nyomorogva,
Nyögve dolgoztam.
Elmegyek…

… Csókollak ujra…
Ah!... de várjatok meg;
Harag’bosszusan
Nézett le rám az ég.
Munkát nem kaptam,
Bár kerestem szerte,
Mondták: nincs szükség
Már munkás kerekre;
S én jöttem biztatni –
Legyetek engedelmesen,
Estére keresek,
Este kenyér leszen…
Csókollak.

… Van már munka mára,
Holnapra is kapok.
Óh! ti szegény árvák,
Éhes családtagok –
Mily boldog vagyok most,
Hogy estére majdan
Örömmel fogadtok,
S nem kinos panaszban…
Örülj gyermek anya,
Örülj te vén magam!
- Csókollak sokszor.
Isten! Én hatalmam!

Forrás: Szinérváralja 10. évf. 21. sz. 1913. május 20.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése