2020. máj. 20.

Drága személyedért… (virágének)


Drága személyedért

Hát én hová legyek?

Mire hajtsam fejem?...

Hát csak búban élek!

 

Bizony nincs olly próba

Kinn által nem megyek

Én, csak elolthassam:

Égő szerelmemet.

 

Valamig nem lészen

Szerelmedben részem:

Addig mind csak búban

Foglalom életem.

 

Bizony ha újonnan

Adatnék születnem:

Phoenix madár-módra

Megégetnék testem.

 

Eleven nem volna,

Az ki nem kivánna,

Veled mulatozni

Ottan kélsz nem volna.

 

Egy szóval valami

Dicséretre méltó:

Szép asszonyságodban

Mind feltalálandó.

 

Kegyesség, ékesség,

Szépséges ékes szó:

Az ifjak lábának

Készittetett békó.

 

Mondd szolgálatomat

Öcsémasszonyodnak,

Hogy szintén most élem

Búban világomat.

 

Ez verseket szerzém

Csak az te kedvedért,

Az én hozzám való

Kegyes szerelmedért.

 

Forrás:  A régi magyar költészet remekei – A legrégibb időktől Kisfaludy Károlyig 161-162. l. – Bp., 1903.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése