2020. máj. 20.

Áll előttem… (virágének)


 

Áll előttem egy virágszál,

Örvendetes liliomszál,

Kis kertemben ékesen áll

Ki életem, - egy virágszál.

 

Áll előttem szép violám

Rózsaszinü szép Ilonám,

Kegyes tekintető rozsám

Gyönyörüséges violám.

 

Kis kertemben szép virágok,

Jó illatu szép virágok –

Tündöklő szép piros rozsák

Gyönyörüséges violák.

 

Oh szép virág szerelmemben

Mikor volnék szép kertemben

Rózsa-, violaszedésben

Az te nagy és szép kedvedben!

 

Akkor lészen vigasságom,

Rózsa arczodat ha látom,

És ékesen csókolgatom –

Akkor lészen újulásom.

 

Néked egészség adassék,

Szép termeted böcsültessék,

Jó hired néked hallassék,

És éntülem szerettessék.

 

Füleidben immár vegyed

Fordits (d) reám személyedet:

Halld meg keserüségemet,

Tarts (d) meg az én életemet!

 

Legyen bocsánat énnékem

Tüled óh én szép szerelmem;

Noha mostan távul vagyok tüled

Ne felejts el azért engem Eszter.

 

Forrás:  A régi magyar költészet remekei – A legrégibb időktől Kisfaludy Károlyig 160. l. – Bp., 1903.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése