2020. máj. 20.

Titkosan szeretlek… (virágének)


Titkosan szeretek

Csak egyest kedvelek,

Ki legyen? s hol legyen?

Én jól tudom,

Akárki mit mondjon

Ámbátor megszóljon

Nem félek, - igy élek,

Ezt megtartom.

Sokan beszélnek,

És megitélnek

Engem kevélynek

Elhiszem, vélnek –

De aki hiven él

Nem csapdos mint a szél:

Mint kőszál, bátran áll

Az nyelveknek!

Az tudja, s én tudom

Másnak nem is mondom

Mi közi – bár füzi –

Másnak ehhez?!

Megelégszem véle:

Mert kedves személye,

Elég az, hogy igaz

Ő hivéhez

Ezt dobra ütni

Vagy megtudatni

Mással közleni,

Vagy kibeszélni –

Mert illyes dolgokban

Hamisság gyakran van,

Szolgálnak

És ártnak:

El köll hinni!

Lehetne találni,

Nem egyet számlálni

Hivségben, szivekben

Kik kárt tettek;

Jól meg nem vizsgálták

És meg nem fontolták

Hogy bátran és nyilván

Csak szerettek.

Mert ebben sok árt:

Szem s nyelv tehet kárt,

Igy immár sok járt

Egymástul elvált,

Végtére megbánták

De későre hagyták,

Nem hitték

Szenvedték

Az illyen kárt.

 

Igaz, most is vannak

Kik engem vizsgálnak:

Akarnák, hogy tudnák

Kit szeretek

Némely már kérdezte -

Azt mondtam: quid ad te?

Pirultak – némultak

Az illyenek

Igy más is járhat,

Ebbül tanúlhat:

Az csak hallgathat

Ki nem szóllalhat;

Nem jó vizsgálódni,

Más titkát nyomozni –

Okos az

Boldog az

Ki – hallgathat!

 

Forrás:  A régi magyar költészet remekei – A legrégibb időktől Kisfaludy Károlyig 162. l. – Bp., 1903.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése