2020. máj. 20.

Báró Amade László (1703-1764): XXXIX. Ének


Én angyalkám,

Szép madárkám,

Ime hozzád repűltem;

Te kedvedre,

S kezeidre

Mint a sólyom megjöttem;

Már miveljed,

Cselekedjed,

Mint szívemet

Úgy itéljed.

Édesem,

Kedvesem,

Rabod vagyok, kegyesem!

 

Addig jártál,

Vesszőt hántál,

Míg megfogtad hitemet;

Lépre kértél,

Édesgettél,

Tőrbe tetted szivemet;

Már hállódban,

Kalitkádban

Zárva vagyok,

Rabságodban.

Ne nevess,

Meg ne vess,

Azon kérlek, csak szeress!

 

Már igy éljünk,

És szeressünk,

Mint egy pár galambocska,

Mondd bú nélkül,

Gondon kívül

Mint fészkében madárka;

Egymást értsük,

s már ne féltsük,

Az egeket

Azon kérjük,

Hum, ham, hum,

Hum, ham, hum,

Bőv áldását hogy vegyük.

 

Forrás:  A régi magyar költészet remekei – A legrégibb időktől Kisfaludy Károlyig 166-167. l. – Bp., 1903.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése