2016. okt. 10.

Füst Milán: Zsoltár

Füst Milán 1913


Zenét és nyugalmat, lágy arcú gyermekeket,
Munkát, amely boldogít s nőt, aki szeret.
Megadod majd, megadod máskor...

Most megtörten s hajadonfővel állok Eléd
S ahogy teremtettél, búskomor tekintetemmel, -
Gondjaim terhén merengek, - barna hajam eső veri
S feléd tárom ki két karom...

S kiáltanék a mélységből, hogy halld szavam...
De megismersz-e még?
Vagy elfeledtél, nem szeretsz s már jó kezed
Elnehezült szivemre többé nem teszed?
S már lázas felhőid közt sincs lakásod
S hiába várom onnan késő jeladásod?...

Ki teremtettél s megátkoztál,
Ki megcsókoltál és eltaszitottál,
Uram, én nem tudok már szólani Hozzád!
Néma lettem én s a szívem nem talál.

De majd! az idők végével talán, ha dolgom itt letelt
S ha szólitasz s megkérdezed majd tőlem: „miért fiam s hogyan?”
s e hangra, mint a gyermek, felfigyel az alélt fájdalom s e szózatod
Majd húnyt szememből ismét előcsalja régi könnyeim,

Hogy ami néma már, - hová tünt, nem tudom, de érzem, él, -
Az esengés uram... mivoltod nagy fényétől új életre kél:
Oh akkor felmutatom majd Előtted tört szivem...
... Mi más valék, mint esengés?Hisz abból gyúrt kezed
És nem szerettem senkit s voltam átkozott, akit az
emberszív kivet...

Taníts meg rá, hogy újra áldjalak
S feledjem el, hogy nem találtalak...
Oh add, hogy elfeledjem ezt az életet!

Forrás: Az úr érkezése - Klasszikus költőink istenes versei - Móra Ferenc Könyvkiadó 1991.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése