2014. márc. 23.

Virágok vetélkedése



A búzamezőben
Háromféle virág,
A legelső virág
A szép búzavirág.

A második virág
A szép szöllővirág,
A harmadik virág
A szép szekfűvirág.

Felele nékiek
A szép búzavirág:
„Szebb vagyok, jobb vagyok
Annyival náladnál,

Mer ingemet visznek
Az oltári helyre,
Ott ingem neveznek
Jézus szent testinek.”

Felele nékiek
A szép szöllővirág:
„Szebb vagyok, jobb vagyok
Annyival náladnál,

Mer ingemet visznek
Az oltár szögibe,
Ott ingem neveznek
Jézus szent vérinek.”

Felele nékiek
A szép szekfűvirág:
„Szebb vagyok s jobb vagyok
Annyival náladnál,

Mer ingem leszednek,
Koszorúba kötnek,
Legények, leányok
Kalapjukba tesznek.

Kevélyen viselnek,
Pokolra vettetnek.”


Forrás: Versekben tündöklő Erdély 38-39. old. – Második, javított és bővített kiadás – Castrum Könyvkiadó Sepsiszentgyörgy 1996.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése