2014. jan. 24.

Ismeretlen költő (XVII. sz. második fele): Áll előttem egy virágszál…

Forrás: Wassilij Grigorjewitsch Perow - www.oel-bild.de


Áll előttem egy virágszál,
Örvendetes liliomszál,
Kis kertemben ékesen áll
Ki életem, - egy virágszál.

Áll előttem szép violám
Rózsaszínű szép Ilonám,
Kegyes tekintetű rózsám –
Gyönyörűséges violám.

Kis kertemben szép virágok –
Jó illatű szép virágok,
Tündöklő szép piros rózsák,
Gyönyörűséges violák.

Ó szép virág szerelmemben
Mikor volnék szép kertemben,
Rózsa-, violaszedésben
Az te nagy és szép kedvedben!

Akkor lészen vígasságom:
Rózsa-orcádat ha látom,
És ékesen csókolgatom –
Akkor lészen újulásom.

Néked egészség adassék,
Szép termetöd böcsültessék,
Jó híred néked hallassék,
És éntüllem szerettessék.

Füleidben immár vegyed
Fordítsd reám személyedet:
Halld meg keserűségemet:
Tartsd meg az én életemet!

Legyen bocsánat énnékem
Tűled ó én szép szerelmem;
Noha távul vagyok tűled
Ne felejts el azért engem.

Forrás: Szerenád – Magyar költők szerelmes versei – Válogatta: Réz Pál – Sziget Könyvkiadó 2002.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése