2014. jan. 24.

Ismeretlen költő (1600): Vagyon-e, szívem…

Forrás: Georg Waldmüller - www.kunstkopie.de


„Vagyon-e, szívem, szándékodban, hogy befogadsz engem?
Szép is vagyok, jó is vagyok, karcsú vagyok én,
Rása szoknyám, kamuka vállam, karcsú vagyok én,
Ötven-hatvan katonának szállást adok én,
Az kassai főbírónak leánya vagyok én.”

„Másszor is adjad, édes komámasszony, az ebeket nyulászni,
Ha foghatok, néked is adok kettőt az fiában.
Asszonyom, szerelmes asszonyom, haljon meg az urad,
Mindgyárt elveszlek, Isten úgy éltessen, szívem szép asszonkám,
Gyere hozzám, gyönyörű asszonkám, gyenge szép kis Katám,
Néked adom szép arany gyürümet, mert együtt vagy, lelkem.”

Szerzém ez verseket szép Magyarországban az ezerhatszázban.

Forrás: Szerenád – Magyar költők szerelmes versei – Válogatta: Réz Pál – Sziget Könyvkiadó 2002.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése