2019. nov. 5.

Monoszlóy M. Dezső (1923-2012): Út az út




Út az út
mentem rajta széktől székig
óvodától óvodáig
iskolától iskoláig
szerelemből szerelembe
jó szokástól rossz szokásig
Mentem rajta réttől rétig
gyermekkortól kamaszkorba
kamaszkorból férfikorba
börtönökből börtönökbe
szabadságból szabadságig
Mentem rajta éjtől fényig
nappaloktól éjszakáig
vélt csodáktól valóságig
Mentem rajta
megyek rajta
egyre mentem
menni kellett
lépni kellett
járni kellett
lépcsőt létrát mászni kellett
garádicsról garádicsra
lépcsőfokról létrafokra
éj-fokára fény-fokára
múlt-fokára lesz fokára
víg-fokára bú-fokára
volt-fokára új-fokára
vágy-fokára harc-fokára
csel-fokára csúf-fokára
mászni kellett lépni kellett
vándor társam
lépő társam
biztassál hogy végig bírjam.

Forrás: A Hét 1966. 11. évf. 2. sz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése