2020. máj. 28.

Földi János (1755-1801)

Szül. 1755-ben, Szalontán, Biharban. Hadházán mint gyakorló-orvos, 1801-ben végezte életét. – Munkái: „Rövid kritika és rajzolat a magyar füvésztudományról” (Bécs, 1793); és: „Az állatok országa” (Pozs. 1811). Vannak fen dalműveiből is, melyeket alak-csin tüntet ki.

 

Dal

- Catullus után* -

 

Senkihez Juliska férjhez

Én kivülem, nem mehet;

Senkit ő, azt mondja, míg él,

Én felettem nem szeret.

 

Sőt ha ő azt látni fogja,

Hogy kivüle mást veszek:

„Én tovább nem élek, úgymond,

ÉN azonnal elveszek.”

 

Mondja ám; de egy leányt ha

Hév szerelme

így fakaszt:

Szélre, vagy sebes Dunára,

S téli hóra irjuk azt.

 

*) Magy. Muz. Pest, 1788.

 

Forrás: A magyar irodalmi tanulmány kézikönyve. Pest, 1868.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése