2020. jan. 2.

Oláh Károly: A suhanc



A minap a mezőn
Szép pillangót fogtam…
Épen édes Sári
Nénire gondoltam.

… Elrepült a pille,
Itt maradt a selyme;
Épen igy járt Sári
Néném ő kigyelme.

… Csak eredj, csak eredj
Boldogtalan féreg,
Furulyámat fuván
Mit gondolok véled?

Sohse lesz oly dolgod,
Mint az én tanyámon:
Vigan táncolgattál
Zugó furulyámon;

Fris virágot szedtem,
Magam étettelek;
Szürbe takartalak,
Ha fútak a szelek;

Ragadozó madár
Jött kiváncsi szájjal:
Leütötte gazdád
Csörgő ostorával. –

S néhány ezüstpelyhet
Hagysz itt jutalmomul!
… Csak eredj, csak eredj,
Gazdád rád nem szorul.

Selyemköpenyedet
Megtépi a szellő,
Rólad az ezüstöt
Lemossa a felhő.

Kalapjával csap le
A bugyogós úrfi,
S cifra szobájának
Ablakára szúr ki.

S hol piros véredet
Ezüstszinre fested –
A nap sugaránál
Száritja meg tested.

Arany emlékkönyvben
Küldend kedvesének,
Végre a szobalány
Kivet a fecskének!

… Te hütelen pille
Hidd el, igy jársz majdan.
Igy járt Sári néni
Egy urfival hajdan.

… Én ha megtalállak –
Mivel szerettelek -:
Furulyám hangjánál
Mégis… eltemetlek.

Forrás: Csokonai Lapok 4. sz. – Debrecen, 1850. julius 13. szombat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése