2018. ápr. 25.

Lehr Zsigmond (1841-1871): Az unió



(Burns)

Isten veled, skót hirnevünk!
Dicsőség, drága szép mult!
Isten veled, skót hirnevünk,
A harci pálma széthullt!
A föld, hol Sark s Tweed vize jár
S az Oceánba ömlik,
Ott mostan angol birtok áll:
Oh mennyi gaz és cudar élt itt!

Mit csel s erő nem dönte meg
Sulyos sok éven által,
Azt megtevé egy gaz sereg
Kibérelt árulással.
Hősek valánk és megvetők
Az angol zord acélit, -
Az angol  p é n z  fejünkre nőtt:
Oh mennyi gaz és cudar élt itt!

Oh mért nem éltem én, midőn
Elárulák e népet!
Letettem vón’ a sirba főm,
Mint Wallace s Bruce tevének.
Most hangos ajkkal hirdetem
A véső szivverésig:
Pénzért adák el nemzetem:
Oh mennyi gaz és cudar élt itt!

(Forrás: Hölgyfutár XIV. évf. II. félév 1. sz. 1863. július 2.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése